Tuesday, August 14, 2007

Mercedes-Benz Museum Vs ΒΜW Museum Vs Porsche Μuseum

Οι εταιρίες αυτοκινήτου έχουν μάλλον ξεφύγει εντελώς, μετά το μουσείο της Mercedes-Benz των UN studio στη Στουτγκάρδη και της BMW των Coop Himmelblau στο Μόναχο, είχε σειρά η Porsche με το νέο της μουσείο επίσης στη Στουτγκάρδη. Η τελευταία μου επίσκεψη(μέσα Ioυλίου 2007) στην μητρόπολη της αυτοκίνησης της Ευρώπης έδειξε ότι το κτίριο τoυ Porsche museum, έργο των Delugan&Meissl(έδρα Βιέννη), βρίσκεται σε αρκετά προχωρημένο στάδιο, ο φέροντας οργανισμός έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ η μεταλλική κατασκευή βρίσκεται σε στάδιο τελικής συναρμολόγησης.
Auf jeden Fall...μέχρι στιγμής προβάδισμα στη μάχη φαίνεται να έχει η BMW, όντας αυτή που μετράει ήδη δύο κτίρια επώνυμης αρχιτεκτονικής, το μουσείο των Coop Himmelblau και το BMW distribution center της Zaha Hadid στη Λειψία. Βέβαια το μουσείο της Mercedes-Benz ήταν αυτό που εισήγαγε κάτι νέο για την εποχή του(πέρασαν κιόλας 5 χρόνια) και αυτό στο οποίο δαπανήθηκαν τα περισσότερα χρήματα σε επίπεδο έρευνας και κατασκευής. Σχετικά με την κατασκευή ενδεικτικό είναι ένα στοιχείο που μας αποκάλυψε πρόσφατα ο Ben van Berkel σε μία κρίση ειλικρίνειας και μάλιστα εν ώρα μαθήματος, ότι κατάφεραν με αρκετά μεγάλη ακρίβεια να κάνουν την προμέτρηση του κόστους του φέροντος οργανισμού αλλα πέσανε έξω κατά 15 εκατομμύρια ευρώ στην διαμόρφωση του εσωτερικού και στα λεγόμενα 'τελειώματα'. Λίγο οι κουρτίνες της Petra Blaisse(Inside-Outside) που ξέφυγαν λιγουλάκι σε κόστος, λίγο το γενικότερο interior design, λίγο ο φωτισμός...να σου κατά 15 εκατομμύρια έξω οι UN...αλλά τι ψυχή έχουν 15 'μύρια';
Όπως και να έχει η Porsche φαινεταί να αρνείται κάπως να διεκδικήσει με το μουσείο της κάποιο τίτλο όπως τα παραπάνω, ή μάλλον ο όποιος τίτλος που θα μπορούσε να διεκδικήσει, θα ήταν ελαφρώς άσχετος με αυτό που ονομάζουμε αρχιτεκτονική, έστω με την 'ευρεία' του όρου έννοια(βάλτε μεσα και το σταριλίκι και το χρήμα φυσικά στην πρώτη γραμμή). Παράδειγμα θα μπορούσε να κερδίσει σίγουρα τον τίτλο του μουσείου με το πιο γρήγορο έκθεμα καθώς ένα από τα μελλοντικά εκθέματα του που τώρα φιγουράρει φάτσα κάρτα στο παλιό μουσείο, το οποίο βρίσκεται ακριβώς δίπλα, είναι μια συλλεκτική Carrera GT (θα την έβαζα στην wishlist μου αν δεν κόστιζε από 390.000 μέχρι και 480.000 ευρώ).
Για να μην είμαι άδικος όμως θα αρκεστώ στο να περιμένω να δω το κτίριο ολοκληρωμένο...
υπομονή λοιπόν...

Porsche Museum, Stuttgart, architects Delugan&Meissl(construction stage 14/07/2007)


Mercedes Benz Museum, Stuttgart, UNstudio, curtains by Inside -Outside


1 comment:

Jivan said...

Πολυ ενδιαφερουσα αποψη. Τα μουσεια στην συγχρονη εποχη ειναι κατι αντιστοιχο με τις εκκλησιες στη γοτθικη αρχιτεκτονικη. Βεβαια δεν θα πρεπει να ξεχναμε οτι πια λειτουργουμε και κυνηγαμε το trade mark και το χρημα. Ολα τα υπολοιπα ειναι θέμα στυλ και μοδας, δηλαδη παροδικα. Ζητω η εμπορευματοποιηση της αρχιτεκτονικης!!! Το συνθημα της επικαιροτητας...

Υ.Γ. Χαχαχα το πρωτο μου comment!! To πηρα λιγο σοβαρα??? Φιλια Κυριακο!!